Meta (Most Effective Tactic Available)
A játék jelenlegi állapota, effektív dekkek amiket az emberek játszanak, kártyák amiket a legtöbbet használnak. A meta egy játék a játékon belül. Játékosok megpróbálják megtalálni a legjobb dekkeket, mások erre reagálnak, ellen dekkeket keresnek. A Meta-t elsősorban a balansz változtatások befolyásolják, de ezek nélkül is változhat. Például: youtuberek befolyásolhatják jó dekkek bemutatásával.
Archetype (Dekk alaptípus)
Az általános játékstílusa egy dekknek, az egyedi kártyáktól függetlenül. Dekkek egy alaptípuson belül különböző lapokat tartalmazhatnak, de ugyanolyan alaptípusba tartozó dekkekkel hasonló játékstílusban játszanak.
Beatdown
Nagyon népszerű és erős típus. A dekk arra épül hogy nagy megállíthatatlan sereget hozzunk össze több támogató (support) egységgel kiegészítve. Nem félsz attól ha az ellenfél sebzi a tornyod, a célod elárasztani az ellenfeled és teljesen megsemmisíteni.
Siege
Ez a típus ostrom lapokra épít amiket a hídon játszik ki és utána megpróbálja megvédeni őket.Ezt a típust a legnehezebb kitanulni, szükséges hozzá, hogy megjósoljuk az ellenfél lapjait mielőtt azokat kijátszaná. Ez sok gyakorlást és tapasztalatot igényel.
Bait (Log bait, Fireball bait, Zap bait, ...)
Veszélyes típus ami arra épít, hogy több lapnak csak 1 vagy 2 effektív ellen lapja ( counter) van és legtöbbször az ellenfélnel nincs több ilyen a dekkjében. Amikor kijátszod az ellenlapot ( ki csalta az ellenfél ) gondod lesz a másik lapjával aminek ugyanaz lenne az ellen lapja.
Példa: A kijátszott [Princess]-re az ellenfél [The Log]-al reagál, de így nem marad hatékony counter-e a[Goblin Barrel]-re
<-
Cycle (Hog cycle, Miner cycle, Spell cycle)
Gyors dekkek egy win condition-al és cycle lapokkal, amely arra épít, hogy gyorsabban újra el tudj jutni a megfelelő laphoz mint az ellenfél. Például ha a [Hog Rider]-edat megette az [Inferno Tower], gyorsabban visza tudsz "cycleozni" a [Hog Rider]-ig mint az ellenfél az [Inferno Tower]-hez és elkaphatod effektív ellenlap nélkül.
Control (Miner control)
A control dekkekkel, te diktálod a meccs ütemét, hagyva, hogy ez ellenfél jöjjön hozzád, védekezel és ellentámadást építesz a megmaradt egységekből. Nagyon defenzív típus, amely csak apró sebzést okoz itt-ott miközben mindent megtesz hogy ő ne kapjon semmilyen sebzést.
Micro
Ezek a fogalmak a kártya - kártya interakcíókkal kapcsolatos valamint több játékmód és stratégia is érintett.
Counter (Ellen lap, Hard counter)
Egy egység vagy spell ami a leghatékonyabb egy másik adott egység ellen. A Hard counter azt jelenti, hogy teljesen megállítja az egységet.
←
Push
Egy másik fogalom az ellenfél ellen indított támadásra. A push-ok lehetnek nagyok vagy kicsik, attól függően hogy mennyi elixirt öltél bele.
Rush
Egy egységet a hídra dobni, annak reményében, hogy meglepjük a gyors támadással az ellenfelet. Általában rizikós, de néha kifizetődő.
Counter push (Counter attack, ellentámadás)
Az egyik leghatékonyabb stratégia. A védekezésből megmaradt egységeidet felhasználva és egységekkel vagy spellekkel támogatva (support) indítasz ellentámadást annak reményében, hogy sokat (vagy többet) fogsz sebezni az ellenfélen aki nagyon alacsony elixiren van a támadásából adódóan.
Switching lanes (Ösvény váltás)
Általában egy oldalra/ösvényre (lane) koncentráltan tmadsz, hogy le rombold az ellenfeled tornáyt. Az ösvény váltáskor másik ösvényen (is) indítasz támadást. A szituációtól függően jó stratégia lehet.
Kiting (Csalogatás)
Egységek segítségével elcsalogatod az ellenfél egységeit a tornyaidtól.
Aggro(Pulling agro, Re-aggro, Retarget)
Amikor egy egység megtámad egy másikat. Az egységek az alapján választanak célpontot, hogy melyik van a legközelebb hozzájuk, néhány esetben rábírhatod az egységet, hogy másik célt válasszon (pl. [Ice Golem], el tolás stb.) vagy új célt válasszon (pl. [Zap], [Electro Wizard])
Kártyák
Fogalmak amik kártyákkal kapcsolatosak
Win condition
Egy kártya vagy kártyák kombinációja amikkel elsősorban meg szeretnéd nyerni a játkot. Ha egy win condition van a dekkedben általában a többi lap csak annak támogatására van, lehet a dekkedben több win condition is és akkor eldöntheted hogy az aktiális meccsben melyik működik jobban és azt használod.
Spell
A varázslatok speciális kártyák a játéban, általában - az egységekkel szemben - az egész pályára letehetőek és maguk a lapok nem counter-elhetőek.
DPS (Damage per second)
Sebzés per másodperc, minden egységnek más a támadás sebessége és a támadás sebzése (és egy lap üthet egyszerre több célpontot is). DPS egy szám ami mindkettőt figyelembe veszi, ezáltal könnyebb a lapokat összehasonítani.
AOE (Splash, Area of effect)
Területre ható sebzés, egy egység támadása vagy spell ami egy egész területre hat nem csak egy adott célpontra mint az egy célos sebzéseknél.
Tank
Egység magas élettel, de általában alacsony sebzéssel. Többnyire ezek az egységek lassúak is arra valók, hogy mögöttük a sebző (support) egységek elől bekapják a bejövő sebzést ezzel megvédve őket.
Glass cannon
Egy egység aminek magas a DPS-e (cannon = ágyú), de nagyon alacsony az élete (glass = üveg). Ha egy tank védi, akkor rengeteg sebzést okozhat, de egyedül, általában nagyon könnyű vele elbánni.
Splank (Splash tank)
Egy egység közepes élettel és közepes támadással ami splash (területre ható, azaz AOE) sebzést okoz.
Defense
Védekező lapok, azok a lapok amelyek elsősorban a védekezésünkben segítenek és ritkán - vagy egyáltalán nem - használhatóak támadásra.
Support
Egység amely célja a win condition-t vagy a tank-ot támogatni, sebzést osztani, vagy megvédeni.
Investment
Befektetés, vagyis amikor egy nagyobb egységet hátra játszunk annak reményében hogy a mögé rakott support lapokkal egy megállíthatlan sereget építsünk amivel leszedjük az ellenfél tornyát
Punish
Egy az ellenfél investment-jére adott válasz. Általában megindulunk másik ösvényen, hogy ne tudja megfelelően azinvestment-jét támogatni, vagy a másik ösvényre kelljen költekeznie.
Threat
Fenyegetés amit ha az ellenfél figyelmen kívűl hagy általában a tornyába kerül. Muszáj neki költenie rá ezzel kicsalogathatunk spell-eket tőle vagy elterelhetjük a figyelmét és az elixirjét az éppen felépített támadásáról.
Tournament Standard
Ez a szint jelenleg a 9-es. Egyes játékmódban ez a maximum használható kártyaszint, míg barátságos mérközéskben pedig minden lap ezen a szitnen játszik.
Elixir kezelés
A Clash Royale az elixir-ről szól. Ez a legfőbb - és egyetlen - erőforrás a játékban.
Positive elixir trade (Elixir előny)
Minden kártya adott elixirbe kerül. Ha sikerül megölni a [Minion Horde]-at (5) [Arrows]-al (3), akkor gyakorlatilag +2 elixir előnyhöz jutottál.
←
←
Leaking elixir (Elixir pazarlás)
Az elixired automatikusan újratöltődik. Ha eléri a 10-et, akkor nem kapsz többet amíg nem költesz belőle.Ha 10-en maradsz és az ellenfél nem, akkor elixir automatikusan előnyhöz juttatod minden egyes nem megszerzett elixirrel. Elixir pazarlásnak (leaking elixir) hívják amikor 10 elixiren ülsz.
Card cycle (Kártya ciklus, cycle, card rotation)
A kezdetben 4 kártya van a kezedben, és minden kijátszott lap után kapsz a kezedbe a másik 4-ből 1-1-et.Utána ez az egész ismétlődik de abban a sorrendben amiben kijátszottad a lapokat ezt hívják kártya cikulsnak (card cycle).
Bad cycle (Rossz ciklus)
A kezdeti kezedben lévő lapok véletlenszerűek. Ha olyan lapokat tartalmaz amiket nem tudsz vagy nem akarsz kijátszani,vagy más lapokra lenne szükséged az adott helyzetben, hogy reagálj az ellenfeled lapjaira, mint amik éppen a kezedben vannak akkor ezt hívjuk rossz ciklus-nak (bad cycle). Vagyis nincs a kezedben az a lap amire éppen szükséged lenne.
Fixing cycle (Ciklus javítás)
A kártyák tudatos sorrendben való kijátszása, hogy azok legközelebb a kellő időben legyenek a kezedben.
Playing on opponents cycle (Ellenfél ciklusával játszani)
Ez egy bonyolult téma amit nehéz ismertetni is. Gyakorlatilag azt jelenti, hogy rossz a ciklusod (bad cycle), de reoaktívan rá vagy kényszerülve a rossz lapokat kijátszani míg az ellenfél ciklusa jó és hatékonyan tud támadni.
Egyéb fogyalmak
OP (Overpowered)
Egy kártya vagy stratégia, ami nagyon hatékony és nagyon nehéz vele kezdeni valamit. Elsősorban abban az értelemben használjak, hogy valami túl erős és szüksége lehet egy nerf-re.
Buff
Egy kártya értékeit növelni, úgy hogy az erősebb legyen. Pl. több élet, több sebzés, kevesebb elixir.
Nerf
Egy kártya értékeit csökkentei, hogy kevésbé legyen erős. Pl. csökkenteni az életét vagy a sebzését, növelni az elixir költségét.
GM (Good manners, jó modor)
Jó sportszellem játék közben. A képesség, hogy értékeljük az ellenfél játékát még akkor is amikor veszítünk. Sajnos ez egy kevéssé ismert fogalom, annál inkább a következő ...
BM (Bad manners, rossz modor)
Rengeteg - felesleges - emote használata a játék közben. Kinevetni az ellenfelet. Amikor boldogtalan vagy az életedben és a játékban akarod kiengedni a gőzt és negatív érzelmekkel bombázni az ellenfelet. Vagy csak ha kis egyszerű lélek vagy akit senki se szeret. Lehetőleg kerüld.
Ladder (Rank, Ranked, Multi)
Amikor megnyomod a "Battle" gombot a fő képernyőn és játszol egy meccset a kapott ellenféllel akkor a "ladder" -en játszol. Van helyi és globális rangsor ahol a játékosok egymás ellen küzdenek.
PB (Personal best, Személyes rekord)
A maximum - mindenkori - elért trófea ladderen. Megtekinthető a profilodon.
Pushing (Trophy pushing)
Több játék játszása a ladderen egy huzamban, teljesen a játékra koncentrálva azzal a céllal, hogy minél hamarabb minél több trófeát gyűjtsünk
Tilt (Being on a tilt, Tilting)
Vesztő széria, amikor egyszerűen nem tudsz egyetlen játékot se nyerni. Többnyire öngerjesztett folyamat amit a sorozatos vesztés csak még jobban elő segít ezáltal olyan érzelmi állapotba kerülsz ami miatt már esélyed sincs nyerni, ilyenkor jobb egy kis szünetet tartani és később folytatni a játékot.
Sniping (Stream sniping)
Nézni egy valakit ahogy streameli a játékát, counter dekket építeni és megpróbálni elkapni amikor meccsre jelentkezik, majd megverni.